Förändringar på Svensk Jazz kansli

Nu sker förändringar på Svensk Jazz kansli. Efter en gedigen rekrytering har styrelsen anställt en ny verksamhetsledare som tillträder i början av september och vi ser fram emot att presentera mer om det efter sommaren. Tillförordnad verksamhetsledare Lisa Löfgren har valt att gå vidare mot nya utmaningar och arbetar sina sista dagar nu innan en välförtjänt semester. I mellantiden kommer Marit Woody-Lambin att vara arbetande ordförande interimt och engagemanget för medlemmarna fortgår utan avbrott.

Lisa Löfgren har varit en oerhörd tillgång och gjort ett fantastiskt arbete för Svensk Jazz under lång tid. Ett stort, varmt tack till Lisa! Vi önskar henne all lycka framåt och jag är säker på att Lisa kommer att vara mycket saknad av många medlemmar. Efter sommaren ska det nu bli mycket spännande att välkomna vår nya verksamhetsledare och ta nästa kliv i Svensk Jazz historia, säger förbundsordförande Marit Woody-Lambin.

 

Jag har haft förmånen att få arbeta med kollegor och projekt som legat mig varmt om hjärtat jag vill rikta ett stort tack till alla för samtal, möten, kluriga utmaningar och insikter under min tid på förbundet. Vi har haft dialoger om stort och smått och det har varit en resa fylld av inspiration, utveckling och inte minst – jazz!, säger tf verksamhetsledare Lisa Löfgren.

 

Svensk Jazz vill också tacka Maria Winther, som varit visstidsanställd för projekt, och gjort ett mycket fint arbete – inte minst med Jazzfesten.

 

 

Den här hemsidan använder sig av cookies, om du vill kan du i din webbläsare stänga av dessa.