Publiken i fokus

Här kan du se de tre filmerna för att fördjupa dig i olika delar av publikutveckling, eller läsa hela handboken Publiken i Fokus.

Publiken i fokus handlar om publikutveckling för arrangörer – det vill säga allt samarbete och kommunikation mellan arrangör, artist och publik som ligger bakom och bygger upp ett arrangemang.

Studiematerialet Publiken i fokus är framtaget i samarbete mellan Kulturens bildningsverksamhet, Riksförbundet för folkmusik och dans och Svensk Jazz. De tre filmerna baserade på studiematerialet Publiken i fokus togs fram under projektet Ny(A)modigheter, finansierat av PostkodLotteriet.

Författare: Bella Stenberg
Redaktör: Sofia Joons
Illustratör: Maria Fredriksson
Speaker: Almaz Yebio

Att förstå sin verksamhet
identitet, rutiner och målgrupper
Mångfaldigt konsertutbud och målgruppsinriktat konsertarbete
Kommunikation och delaktighet
Läs hela materialet

Klicka på bilden nedan för att läsa hela handboken Publiken i fokus.

Den här hemsidan använder sig av cookies, om du vill kan du i din webbläsare stänga av dessa.